Sinds 2021 werkt Veerle bij BexerHamstra. Het is haar tweede baan. Ze studeerde HRM aan de Avans hogeschool in Breda en studeerde daarna af in Organisatiewetenschappen aan de universiteit van Tilburg. Veerle: “Daarna kreeg ik een baan als HRM-adviseur bij een adviesbureau voor woningcorporaties. Na twee jaar zocht ik verbreding. Ik wil ook graag werken voor bedrijven in andere sectoren. Zodoende kwam ik terecht bij BexerHamstra.”
Onderzoeken, puzzelen en meedenken. Dat is Veerle op het lijf geschreven. Veerle: “Ik heb geleerd dat ik het erg leuk vind om voor een klant na te denken over een goede uitkomst. Dat is lang niet altijd eenvoudig, maar ik hou ervan om mijn tanden erin te zetten en een passende oplossing te vinden voor een complex vraagstuk.” Het werk dat ze doet gaat vooral over het inrichten van organisaties. Veerle: “Dat wil zeggen dat ik bijvoorbeeld meedenk over het bepalen en indelen van functies, welke functiewijzigingen een organisatie nodig heeft, maar ook over het neerzetten van een volledig functiehuis. Heel inhoudelijk en vrij specifiek.”
“Ik zoek graag naar een passende oplossing voor een complex vraagstuk.”
De reden dat ze koos voor BexerHamstra is de grote variatie aan klanten. Veerle: “We bedienen heel veel sectoren en werken met zowel nationale als internationale bedrijven. We werken hier met verschillende culturen en in verschillende talen. Dat maakt het werk enorm uitdagend. Geen dag is hetzelfde.”
Ze werkt altijd samen met anderen. Veerle: “Ik werk nooit alleen. Ik heb altijd een projectteam om me heen. Bij kleinere klanten werken we vaak met z’n tweeën, bij grotere met drie of vier man. Eenieder heeft daarbij zijn eigen aandachtsgebied. We vullen elkaar echt aan en delen kennis en ervaringen. Zo leren we steeds van elkaar. Maar ook reflecteren we samen op hoe een opdracht verloopt, hoe we een klus zo succesvol mogelijk kunnen afronden en hoe we het werk nog beter kunnen doen. We vragen dat overigens ook aan onze klanten. Ook daar leren we van.”
Veerle vindt het fijn om te kunnen sparren met collega’s. “Soms weet je het even niet en dan is het mooi om even de koppen bij elkaar te steken en samen te werken aan een oplossing. Ik vind het ook nog plezierig dat ik niet overal alleen verantwoordelijk voor ben. We doen het samen.”
Ook buiten werktijd heeft Veerle contact met collega’s. “We zijn een klein clubje. Ik ken iedereen en we zoeken elkaar makkelijk op. We hebben ook geregeld spontane borrels op de vrijdagmiddag. Die kun je zelf organiseren. Collega’s haken dan vanzelf aan. We hebben hier op kantoor een mooi barretje. Er staan een biertap en airfryer zodat we makkelijk iets gezelligs kunnen creëren. Dat doen we dus ook regelmatig. Maar ook organiseren we regelmatig fietsevenementen met elkaar en voor de junioren organiseer ik met een paar anderen inspiratiesessies. Dan komt er een spreker die over een actueel thema vertelt en daarna eten we een hapje met elkaar.”
Open is het eerste woord dat opkomt bij Veerle als ze denkt aan BexerHamstra. “En resultaatgericht”, vult ze aan. “Maar er is ook veel aandacht voor de mens. En er is humor. We hebben ook echt veel plezier met elkaar. Er wordt hier hard gewerkt, maar er wordt ook veel gelachen.”
Word je mijn collega?
Bedrijven mogen wat Hamstra betreft wel wat kritischer zijn met het invoeren van bonussystemen.
Zorgen over de schaarste aan gekwalificeerde werknemers brengen veel organisaties ertoe de salarissen op te schroeven.
Een nieuwe Europese richtlijn over gelijke beloning is in de maak, met consequenties voor werkgevers. Rogier Kerkhof licht het toe.
Belonen voor iemands actuele bijdrage. Niet nu duur betalen voor prestaties die in het verleden zijn geleverd.
Wie kiest voor BexerHamstra kiest voor ervaring en deskundigheid. Ons team van professionals is door de wol geverfd als het gaat om beloningsvraagstukken. We kennen het vak door en door. We zijn bovendien zeer pragmatisch ingesteld. We maken het niet moeilijker dan het is en zoeken altijd naar de eenvoudigste oplossing.
We hebben een integrale kijk op beloning, organisatie en pensioen.
Onze adviezen zijn helder en relevant, en altijd gericht op het verbeteren van de business.
We houden van persoonlijk contact en staan dichtbij de klant. We zijn wendbaar en houden de lijnen graag kort.
We hebben alle expertise in huis om een totaaloplossing te kunnen bieden.